750 модни компании застават срещу ценните кожи
За разлика от повечето европейски страни, България предвижда законови облекчения за фермите за добив на ценни кожи.
Консорциум с приходи от близо 2 млрд. евро е най-новият член на програмата „Търговия без ценни кожи“
Седемстотин и петдесет са вече модните компании, които участват в програмата „Търговия без ценни кожи“ (Fur Free Retailer) и открито са заявили отказ от използването на ценни кожи в своята дейност.
Програмата, която е иницирана от Обединението срещу ценни кожи (Fur Free Alliance) през 2002 г. и е активна в повече от 20 страни, има за цел да направи връзка между привържениците на етичното потребление и водещи модни къщи, като Giorgio Armani, Hugo Boss, H&M, Zara, Pull and Bear, Berschka, Massimo Dutti и други.
През тази седмица беше обявен най-новият член на програмата - YOOX Net-a-Porter, един от най-големите консорциуми за търговия с луксозни дрехи и аксесоари
Фирмата, чийто нетни приходи за 2016 г. възлизат на близо 2 милиарда евро, решава да се присъедини към програмата след като проучване сред 25 000 нейни потребители сочи, че повечето предпочитат онлайн магазините на компанията да не продават стоки, за чията изработка са използвани ценни кожи.
В страната ни в момента има две ферми за добив на ценни кожи от американски норки, като и двете са получили лиценз за работа в грубо нарушение на действащите законови норми, които изрично забраняват отглеждането на този вид норки.
В опит да замажат гафа, от Министерство на земеделието и храните наскоро предложиха промени в наредбата регламентираща изискванията към фермите за ценни кожи, които изцяло обслувжат интересите на собствениците на тези животновъдни обекти без да бъдат подложени на обсъждане с всички засегнати страни.
Българските модни къщи и търговци на модни стоки, които не използват ценни кожи, могат да се включат в инициативата „Търговия без ценни кожи“ чрез „Четири лапи“, които са представител на програмата за страната.