Класация на модни брандове за грижовна мода

Класация на модни брандове за грижовна мода


Вижте как се оценяват любимите Ви марки по отношение на четирите основни проблема за хуманно отношение към животните

ВИЖ ТУК

Заедно можем да накараме модната индустрия да превърне защитата на животните в свой приоритет, като насочим вниманието към модните марки, които предприемат стъпки към бъдеще, щадящо животните. Класация на модни брандове за грижовна мода оценява усилията на марките в борбата с подрязването на живи агнета (жестока практика, която е различна от стригането на вълна, известна още като мулезиране), употребата на ценни кожи, живото скубане на пух и намаляването на използването на материали от животински произход (МЖП). Използвайте тази класация, за да подкрепите проактивните марки и за да знаете към кого да се обърнете за по-нататъшни действия. 

Кликнете върху модния бранд, за да научите повече за ангажиментите му в четирите ключови области.

Марките са оценени и класирани за ангажираността им в четирите ключови области. Под всеки показател е посочен обхватът от критерии, който според нас представлява съответното ниво на напредък.

& Other Stories

×

Abercrombie & Fitch

×

About You

×

Aclima

×

adidas

×

Aerie

×

AFound

×

Ahlens

×

alchemist

×

Aldi Nord

×

Aldi Süd

×

allbirds

×

ALLSAINTS

×

Alma & Lovis

×

ALTRA

×

AMERICA TODAY

×

Amour Vert

×

ANN TAYLOR

×

Anna Field

×

Another Tomorrow

×

Arc'teryx

×

ARKET

×

ARMEDANGELS

×

ASICS

×

ASKET

×

ASOS

×

ATHLETA

×

Atmos & Here

×

Balenciaga

×

BANANA REPUBLIC

×

Barts

×

Baum und Pferdgarten

×

Beaumont Organic

×

Beggxco

×

Bershka

×

BESTSELLER

×

BIG W

×

BLEND

×

BLUEY MERINO

×

BNSM

×

BODEN

×

BON'A PARTE

×

Bonprix

×

BRANDS

×

BRAX

×

Breuninger

×

BURBERRY

×

C&A

×

Calida

×

Calvin Klein

×

camel active

×

Canada Goose

×

Celtic & Co.

×

Chloé

×

Citizen Wolf

×

CLOSED

×

Columbia

×

Comma

×

Companys

×

CONVERSE

×

COS

×

COUNTRY ROAD

×

COYUCHI

×

Culture

×

Dafiti

×

DAVID JONES

×

Decathlon

×

Desigual

×

Dickies

×

Disana

×

Doghammer

×

DRYKORN

×

Eddie Bauer

×

Eileen Fisher

×

Eisbär

×

Elk

×

Ellos

×

ENGEL SPORTS

×

Esprit

×

Etam

×

Even&Odd

×

Everlane

×

F&F Clothing

×

Fabienne Chapot

×

Falke

×

FatFace

×

Filippa K

×

Fjällräven

×

Forever new

×

Friboo

×

GANNI

×

Ganter

×

Gap

×

George

×

Gerry Weber

×

Giesswein

×

gorman

×

Grüne Erde

×

G-Star RAW

×

GUCCI

×

H&M

×

H&M Home

×

Hanro

×

Helly Hansen

×

Hervis

×

hessnatur

×

Hirsch Natur

×

Hofer

×

Hoka One One

×

House of Sunny

×

HUGO BOSS

×

icebreaker

×

ICHI

×

Intersport

×

Jack & Jones

×

Jack Wolfskin

×

John Lewis

×

kaipara

×

Kathmandu

×

kik

×

Kmart Australia

×

Komodo

×

LACOSTE

×

LANIUS

×

LEVI'S

×

Liebeskind Berlin

×

Löffler

×

lululemon

×

Maloja

×

Mamalicious

×

MANGO

×

Marc O'Polo

×

MARCCAIN

×

MARIKOO

×

Marks & Spencer

×

Massimo Dutti

×

Matinique

×

Meindl

×

Merz b. Schwanen

×

MIMCO

×

Monki

×

Monsoon

×

Mountain Hardwear

×

Mufflon

×

Mustang

×

Napapijri

×

NAUTICA

×

NAVAHOO

×

New Balance

×

New Look

×

Next

×

NIKIN

×

NOISY MAY

×

nui

×

Nutmeg

×

OBJECT COLLECTORS ITEM

×

Off-White

×

O'Neill Europe

×

Only

×

ONLY & SONS

×

ORTOVOX

×

Oysho

×

Part Two

×

patagonia

×

PIECES

×

Pier One

×

Politix

×

prAna

×

Primark

×

Pull & Bear

×

Puma

×

Q/S designed by

×

Ralph Lauren

×

Reebok

×

Reformation

×

River Island

×

s.Oliver

×

s.Oliver Black Label

×

Saint Tropez

×

Salomon

×

Sanuk

×

Schöffel

×

Scotch & Soda

×

SCROC

×

Seagale

×

SELECTED

×

Smartwool

×

SOREL

×

Spell

×

Stella McCartney

×

Stone Harbor

×

Stradivarius

×

super.natural

×

Superdry

×

Tchibo

×

Ted Baker

×

The North Face

×

Timberland

×

Tom Tailor

×

Tommy Hilfiger

×

Trenery

×

Trigema

×

Tu

×

UGG

×

Uniqlo

×

Vans

×

Vaude

×

Vero Moda

×

Vertere Berlin

×

VILA CLOTHES

×

Waschbär

×

WE Fashion

×

Weekday

×

Witchery

×

Y.A.S. 

×

you look perfect

×

Your Turn

×

Zalora

×

Zara

×

Zara Home

×

Zerum

×

Zign

×

Mammut

×

Как ЧЕТИРИ ЛАПИ оценява ангажимента на даден моден бранд да изключи употребата на вълна от подрязани на живо агнета?

Брандът оповестява, че вълната е 100% сертифицирана немулезирана (без подрязване на живи агнета) или е рециклирана, или не използва вълна, или е поел ангажимент да прекрати използването на вълна в конкретен срок.

Брандът е оповестил ангажимент с краен срок за постепенно преустановяване на използването на вълна от подрязани на живо агнета или за намаляване на използването на вълна с поне 50%.

Брандът е оповестил ангажимент да избягва употребата на вълна от подрязани на живо агнета или публична позиция срещу подрязването на живо.

Брандът не е оповестил публично позиция срещу употребата на вълна от подрязвани на живо агнета, или не демонстрира действия за намаляване на рисковете, свързани с тази жестока практика.

Неодобрени сертификати: Въпреки че сертификатът Global Organic Textile Standard (GOTS) публично декларира позиция срещу практиката на подрязване на живи агнета (известна още като мулезиране), този сертификат сам по себе си не може надеждно да изключи живото подрязване. Затова ЧЕТИРИ ЛАПИ препоръчва сертификатът GOTS да се използва в комбинация с най-добрите налични сертификати за хуманно отношение към животните, които не само забраняват подрязването на живи агнета, но и имат за цел да адресират редица специфични за вида изисквания за хуманно отношение към животните.

Как ЧЕТИРИ ЛАПИ оценява ангажимента на даден моден бранд да изключи живото скубане на пух?

Брандът оповестява надеждна стратегия, която да гарантира, че се изключва скубането на живи животни, не се използва първичен материал (пух) или има времеви ангажимент за прекратяване на използването на пух.

Брандът оповестява ангажимент за допълнителни усилия извън сертифицирането, за да се изключи живото скубане на пух, или има обвързана със срокове цел за намаляване на използването на пух с поне 50%.

Брандът използва 100% сертифициран първичен пух (или комбинация от сертифициран първичен и рециклиран пух) или изглежда, че не използва пух, но не е обявил публично това.  

Брандът използва пух или продава продукти, които биха могли да съдържат пух, но не е оповестил ангажимент или не демонстрира усилия за изключване на пух от живо скубане.

Сертификати: За да може даден бранд да достигне жълто ниво за пух, той трябва да бъде сертифициран по някои от следните стандарти: Responsible Down Standard или Downpass.

Как ЧЕТИРИ ЛАПИ оценява ангажимента на даден моден бранд да НЕ употребява ценни кожи?

Брандът е оповестил ангажимент за отказ от употреба на ценни кожи и е част от инициативата „Търговци без ценни кожи“.

Брандът е оповестил, че не използва ценни кожи, но не е част от програмата „Търговци без ценни кожи“.

Брандът продава ценни кожи, но е поел ангажимент за отказ от употреба в определен срок или изглежда, че не употребява ценни кожи, но не е обявил публична позиция против тяхната употреба.

Брандът продава ценни кожи и не е оповестил ангажимент за прекратяването на тази практика.

Програмата „Търговци без ценни кожи“ (Fur Free Retailer): "Водещата световна програма за свързване на компании, които не използват ценни кожи, с потребители, които търсят етични стоки. Онлайн списъкът с търговци и брандове предоставя точна информация за политиката на даден бранд по отношение на ценните кожи, което позволява на потребителите да направят информиран избор при пазаруване. 

Как ЧЕТИРИ ЛАПИ измерва ангажимента на даден бранд да намали употребата на материали от животински произход (МЖП)?

Брандът докладва за употребата на МЖП и оповестява измерим ангажимент за намаляване на употребата на МЖП или има обвързана със срокове цел за прекратяване на употребата на един ключов вид МЖП.

Брандът продава множество продукти, изработени от материали от следващо поколение, или инвестира в разработването на материали от следващо поколение.

Брандът използва или оповестява ангажимент за използване на рециклирани МЖП или комуникира намерението си да използва материали от следващо поколение.

Брандът не е оповестил ангажимент или не демонстрира предприети действия за намаляване на употребата на МЖП.

Как съставихме класацията на модните брандове и какво целим да постигнем с нея?

Една от нашите кампании е насочена срещу подрязването на живи агнета (мулезиране) и в момента сме на етап, в който се съсредоточаваме предимно върху действията на модните брандове (за разлика от нашата кампания за ценните кожи, която е силно фокусирана върху правителственото законодателство и повечето марки вече са се отказали от ценните кожи). Текущият списък започна с над 400 марки, които са направили публично изявление срещу подрязването на живи агнета или са поели ангажимент за постепенното премахване на вълна от подрязани на живо агнета от техните вериги за доставки. Възможно е някои от тези марки също да са поели ангажимент да не използват ценна кожа и да са се присъединили към програмата "Търговци без ценни кожи".  След това разгледахме по-подробно аспектите на техните публични политики за хуманно отношение към животните по отношение на пуха (живо скубане на пух) и намаляване на материалите от животински произход. Тъй като продължаваме да добавяме все повече брандове към класацията, някои от тях може да имат или да нямат политики, свързани с хуманното отношение към животните, и по четирите проблема. Нашата цел е да предоставим на потребителите и активистите повече информация за действията и ангажиментите на брандовете за справяне с нашите четири ключови приоритета, свързани с хуманното отношение към животните, и да насърчим брандовете да се представят положително по всички критерии в нашата класация, като подобрят своите вериги за доставки.   

По какво класацията на модни брандове за грижовна мода се различава от инструмента Good On You?

Нашият списък се фокусира конкретно върху четири ключови приоритета, свързани с хуманното отношение към животните, на които обръщаме внимание и по които работим с марки и правителства. Платформата Good On You разглежда по-цялостно въздействието върху животните, както и върху други важни области, свързани с грижовната мода, включително въздействието върху хората (социална политика)и върху околната среда. Гордеем се, че сме консултантски партньор за системата за оценка на животните в Good On You, на която се основава и нашият двугодишен доклад за хуманното отношение към животните в модата. В рамките на рейтинговата система на Good On You, веган брандовете получават оценка „Отличен“ в категория “Животни”. За нашите цели искаме да дадем на поддръжниците си прозрачна представа за това какво правят марките в четирите основни области на интерес, как предприемат стъпки за избягване на жестокостта в тези области или за намаляване на животинските материали като цяло.

А какво може да се каже за брандовете, които не са включени в класацията на брандове за грижовна мода?

В света има хиляди брандове и е възможно в този списък да липсват любимите Ви модни брандове. Работим усърдно, за да добавим възможно най-много брандове през следващите месеци и години. Над 1550 модни бранда вече са в списъка на “Търговци без ценни кожи”, така че ако искате да ги разгледате, можете да го направите. И отново, за хуманни модни брандове, може да се консултирате и с платформата Good On You

Вие сте бранд и искате да получите повече информация за това как сте били оценени?

Действия, които брандовете предприемат в защита на животните

0%

Брандове ангажирали се да изполват 100% сертифицирана немулезирана вълна (без подрязване на живи агнета) до 2030 г.

0%

Брандове, които строго забраняват използването на ценна кожа

0%

Брандове, които напълно са прекратили използването на първичен пух или са предприели прогресивни действия за премахване на пух скубан на живо

0%

Брандове, които са си поставили за цел да намалят употребата на материали от животински произход (МЖП)

Открийте още информация за хуманните модни марки и как можете да се обличате с грижа

Fur Free Retailer

Намерете пълния списък на всички търговци на дребно, които са се присъединили към програмата “Търговци без ценни кожи”

ВИЖ ТУК

Good On You

Разгледайте класацията Good On You, за да получите повече информация и да намерите списък с хуманни брандове

ВИЖ ТУК
 Next Gen Mycelium Materials

Бъдещето на модата: Материали от следващо поколение

Материалите от следващо поколение са не само щадящи за животните, но те са по-добри и за природата  

Още
Тhe Term Live Lamb Cutting

"Подрязване на живи агнета" вместо "мулезиране"

ЧЕТИРИ ЛАПИ заедно с водещи организации за защита на животните призовават модните брандове и всички заинтересовани страни от индустрията, както и политиците и обществеността да използват новия термин  

Още

Облечи се с грижа

Заедно можем да създадем бъдещето на модата с грижа към животните

НАУЧИ ПОВЕЧЕ

Вие сте моден бранд и искате да станете част от класацията?

ПО-СЪСТРАДАТЕЛНАТА МОДА ЗАПОЧВА С ВАС


ПОЕМЕТЕ АНГАЖИМЕНТ

Важно: Класацията на модните брандове е разработена от ЧЕТИРИ ЛАПИ на база публично достъпна информация към съответната дата на проучването. Дадените рейтинги са изчислени въз основа на това ръководство. ЧЕТИРИ ЛАПИ положи необходимите усилия, за да гарантира, че информацията, съдържаща се в класацията е точна и е получена от източници, които ЧЕТИРИ ЛАПИ счита за надеждни. Въпреки това ЧЕТИРИ ЛАПИ не гарантира за точността или пълнотата на тази информация. ЧЕТИРИ ЛАПИ не поема отговорност за по-нататъшното използване на класацията на модните брандове.

Източник

1. Material Innovation Initiative 2022 State of the Industry Report: https://materialinnovation.org/wp-content/uploads/MIC-23-Report-230127-1.pdf
2. Fur Free Retailer, 2024.
 https://furfreeretailer.com 

Сподели сега

Търсене