Merino lamb in a field

Какво постигна кампанията #STOPCRUELWOOL

Благодарение на Вашата подкрепа 50  000 писма бяха изпратени до Nike, призовавайки компанията да използва само сертифицирана вълна 

8.6.2022

В края на месец април ЧЕТИРИ ЛАПИ стартира кампания, призовавайки Nike да спре да използва мулезирана вълна. Докладът, който публикувахме средата на април, показва, че за разлика от конкурентите си Puma и Adidas, лидерът в спортното модно облекло - Nike не разполага със сертификати за проследимост и прозрачност за вълната, която използва в продуктовата си гама и не може да гарантира, че добивът ѝ не е свързан с нехуманни практики като “мулезирането”. 

 Какво разбрахме: 

  • Мулезирането е хирургическа процедура, която често се прилага  в индустрията с вълна. По време на тази жестока манипулация, освен вълната се отрязва и голяма част от кожата на задната част на овцете, без прилагането на средства за облекчаване на болката за животните. Често срещана практика е в Австралия - най-големият производител на вълна за световните пазари на облекло.  
  • Публикувахме нови смущаващи кадри за жестокия метод “мулезиране”, които споделихме и с Nike, за да покажем на каква болезнена манипулация са подложени овцете в най-голямата страна производител. 
  • Марки, които не разполагат с надеждни сертификати за проследимост и прозрачност на вълната, която използват в продуктовата си гама не могат да получат статут на подкрепящи премахването на процеса “мулезиране”. 
  • Докладът на ЧЕТИРИ ЛАПИ подчерта нарастващия интерес към използването на мериносова вълна в спортното модно облекло. Независимо, че е твърде вероятно голяма част от вълната да е мулезирана, Nike не предприема действия, за да изключи жестоката практика от производството на своите продукти и да предпази овцете. 
  • Nike е най-голямата спортна модна марка в света. Като лидер в индустрия, компанията трябва да поема и отговорности. Една от тези е именно използването на по-устойчиви материали. По този начин, не само ще помогнат на хиляди овце, но и ще окуражат и други марки да последват примера им. 

Какво постигна кампанията #STOPCRUELWOOL 

  • Над 50 000 души изпратиха писмо директно до Nike, окуражавайки компанията да използва само сертифицирана вълна 
  • Професионални спортисти, активисти и фенове на Nike взеха участие в маратон в Хамбург и Виена с призива 'Just Don't Do It' към Nike. 
  • Професионални спортисти и любители на спорта взеха участие във видео, демонстрирайки таланта си, за да подкрепят кампанията #StopCruelWool. 
  • Хора, подкрепящи кампанията, записаха и качиха видеа в социалните медии, призовавайки Nike за промяна. 
  • В навечерието на петдесетата годишнина на Nike, ЧЕТИРИ ЛАПИ представи искането на 50 000 души на фасадата на най-големия Европейски логистичен център на Nike в Лакдал, Белгия. 

Вижте основните моменти от кампанията. #StopCruelWool 

 

 Сега е време Nike да осъществи промяната!

    

Компанията трябва да спре да позволява страданието на невинни овце за направата на дрехи от продуктовата им гама. Лидерът в спортното модно облекло трябва да предприеме действия и да започне процес към използването само на сертифицирана вълна. Време е компанията да направи правилния избор и да подкрепи спирането на жестоки практики за добива на вълна. #StopCruelWool 

Merino sheep in a barn

Благодарим на всички, които подкрепиха кампанията #StopCruelWool


Заедно ще продължим да правим света едно по-добро място за овцете.

Сподели сега

Търсене