fox-grass

Модният гигант Gucci остави ценните кожи в историята

Гигантът Gucci реши да се откаже от използването на ценни кожи

12.10.2017

ЧЕТИРИ ЛАПИ, заедно с Humane Society of the United States (HSUS), Италианската организация за защита на животните Lega Anti Vivisezione (LAV) и Обединението срещу ценни кожи (Fur Free Alliance), които заедно водят битката за етичност в модния бизнес, са повече от щастливи, че гигантът Gucci реши да се откаже от използването на ценни кожи. Тази фирмена политика влиза в сила още от колекцията пролет/лято 2018.

Президентът на компанията Марко Бизари обяви новината в Лондон по време на церемонията по раздаване на наградите Kering 2017, отиващи при фирми и дизайнери, които са социално отговорни и работят за подобряване на еко-стандартите в модата.

Решението на Gucci е резултат от дълготраен контакт и постоянна връзка с членовете на Fur Free Alliance, който се състои от повече от 40 организации за защита на животните, борещи се срещу използването на ценните кожи в модната индустрия.

С това решение и въвеждането на новата политика Gucci се отказва от използването на кожи от норки, койоти, енотовидни кучета, лисици, зайци и каракулски овце, както и всички останали видове, специално отглеждани или ловени за целите на индустрията с ценни кожи.

Томас Питч, който е експерт към ЧЕТИРИ ЛАПИ за дивите животни, заяви: „Решението на Gucci показва, че етичното потребителско отношение и защитата на животните стават все по-важни и за луксозните марки.

mink-gucci-furfree

Вместо истинска ценна кожа от измъчвани животни, модерният потребител иска да си купува иновативни продукти, лишени от жестокостта, съпътстваща производството на въпросната ценна кожа.

Убедени сме, че това голямо решение на Gucci ще бъде последвано от мнозина водещи модни компании, които са важен сегмент от жестоката индустрия“.

Марко Бизари заяви: „Да сме социално отговорни е една от най-важните ценности за Gucci и ще продължаваме да се стараем да правим неща, които са добри за околната среда и животните. 

С помощта от HSUS и LAV, ние от Gucci сме развълнувани, че можем да направим тази стъпка и се надяваме, че тя ще вдъхнови иновативност, която да промени луксозната модна индустрия към по-добро“.

От Fur Free Alliance припомнят, че „От десетилетия животните в индустрията с ценни кожи са били обект на невероятна жестокост, прекарвайки живота си в мизерни, мръсни клетки.

Новата политика на Gucci маркира един изцяло променящ „правилата на играта“ етап, който ще поведе луксозната модна индустрия, демонстрирайки на света, че бъдещето на модата е без ценни кожи“.

С решението си компанията се присъедини към мнозина други производители, огромни марки и дизайнери, които са се отказали от ценните кожи. Сред тях са Armani, HUGO BOSS, Yoox Net-a-Porter, Stella McCartney и още много.

Gucci вече е част от международната програма „Търговия без ценни кожи“ (Fur Free Retailer) - www.furfreeretailer.com, която е събрала под крилото си 750 компании по целия свят.

Всяка година над 100 млн. животни биват убивани за целите на индустрията с ценна кожа. Норки, лисици и енотовидни кучета страдат във фермите, където ги отглеждат, обитаващи малки клетки. 

Други попадат в жестоки капани, скрити сред дивата природа от ловци. Да не забравяме и че при обработката на кожите се използва голям брой опасни химикали.

ЧЕТИРИ ЛАПИ води кампании за дългосрочна забрана на отглеждането и убиването на животни заради ценните им кожи и за поставянето на край на използването им в модната индустрия.

Припомняме ви, че, за жалост, България се движи в обратната посока, а правителството ни върви срещу световните тенденции, облекчавайки законовите изисквания. В страната ни в момента има две ферми за добив на ценни кожи от американски норки – и двете са получили лиценз за работа в грубо нарушение на действащите законови норми, които изрично забраняват отглеждането на този вид норки.

В опит да замажат гафа, от Министерство на земеделието и храните наскоро предложиха промени в наредбата, регламентираща изискванията към фермите за ценни кожи, които изцяло обслужват интересите на собствениците на тези животновъдни обекти, без да бъдат подложени на обсъждане с всички засегнати страни.

Българските модни къщи и търговци на модни стоки, които не използват ценни кожи, могат да се включат в инициативата „Търговия без ценни кожи“ чрез ЧЕТИРИ ЛАПИ, които са представител на програмата за страната.

Сподели сега

Търсене